مقاله علمی کوتاه
چکیده
مقدمه:هدف پژوهش حاضر مقایسهی نگرش ارتباطی کودکان عادی و لکنتی بوده است.
روش:بررسی حاضر از نوع توصیفی- مقطعی است. آزمودنیهای عادی (312 نفر) به روش نمونهگیری خوشهای- تصادفی از مدارس ابتدایی و راهنمایی دخترانه و پسرانهی مناطق 3, 4, 6, 9 و 16 آموزش و پرورش تهران انتخاب شدند. آزمودنیهای لکنتی همهی دانشآموزان لکنتی بودند (48 نفر) که در همان مدارس تحصیل میکردند. سن آزمودنیهای پژوهش 15-8 سال بود. نگرش ارتباطی دانشآموزان بهکمک آزمون نگرش ارتباطی (CAT) سنجیده شد.
یافتهها:یافتهها نشان دادند که نمرههای دو گروه از نظر نگرش ارتباطی تفاوت معنیدار دارند و افراد لکنتی بیش از افراد عادی دارای نگرش ارتباطی منفی هستند. در هر گروه، گروههای سنی مختلف تفاوت معنیداری با یکدیگر نشان ندادند.
نتیجهگیری:نگرش ارتباطی افراد لکنتی منفیتر از افراد عادی است.
بازنشر اطلاعات | |
این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است. |