دوره 11، شماره 1 - ( بهار 1384 )                   جلد 11 شماره 1 صفحات 102-100 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

یادگاری فریبا، دارویی اکبر، فرازی مرتضی، علیپور حیدری محمود. نگرش ارتباطی دانش‌آموزان عادی و لکنتی . مجله روانپزشكي و روانشناسي باليني ايران. 1384; 11 (1) :100-102

URL: http://ijpcp.iums.ac.ir/article-1-89-fa.html


1- ، E-mail: faribayadegari@yahoo.com
چکیده:   (9424 مشاهده)

مقاله علمی کوتاه

چکیده

مقدمه:هدف پژوهش حاضر مقایسه‌ی نگرش ارتباطی کودکان عادی و لکنتی بوده است.

روش:بررسی حاضر از نوع توصیفی- مقطعی است. آزمودنی‌های عادی (312 نفر) به‌ روش نمونه‌گیری خوشه‌ای- تصادفی از مدارس ابتدایی و راهنمایی دخترانه و پسرانه‌ی مناطق 3, 4, 6, 9 و 16 آموزش و پرورش تهران انتخاب شدند. آزمودنی‌های لکنتی همه‌ی دانش‌آموزان لکنتی بودند (48 نفر) که در همان مدارس تحصیل می‌کردند. سن آزمودنی‌های پژوهش 15-8 سال بود. نگرش ارتباطی دانش‌آموزان به‌کمک آزمون نگرش ارتباطی (CAT) سنجیده شد.

یافته‌ها:یافته‌ها نشان دادند که نمره‌های دو گروه از نظر نگرش ارتباطی تفاوت معنی‌دار دارند و افراد لکنتی بیش از افراد عادی دارای نگرش ارتباطی منفی هستند. در هر گروه، گروه‌های سنی مختلف تفاوت معنی‌داری با یکدیگر نشان ندادند.

نتیجه‌گیری:نگرش ارتباطی افراد لکنتی منفی‌تر از افراد عادی است.

 

متن کامل [PDF 155 kb]   (2997 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي اصيل | موضوع مقاله: روانپزشکی و روانشناسی
دریافت: 1386/1/6 | انتشار: 1384/2/25

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به مجله روانپزشکی و روانشناسی بالینی ایران می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2024 CC BY-NC 4.0 | Iranian Journal of Psychiatry and Clinical Psychology

Designed & Developed by : Yektaweb