Noee Z, Abolhassani F, Sharifi V, Amine-Esmaeili M, Mosavineia S J. Patients Satisfaction of the Role of Case Manager in Community Mental Health Center (CMHC). IJPCP 2013; 19 (2) :134-138
URL:
http://ijpcp.iums.ac.ir/article-1-2033-fa.html
نوعی زهرا، ابوالحسنی فرید، شریفی ونداد، امیناسماعیلی معصومه، موسوینیا سیدجعفر. میزان رضایت بیماران روانپزشکی مراکز سلامت روان جامعهنگر از نقش رابط درمان . مجله روانپزشكي و روانشناسي باليني ايران. 1392; 19 (2) :134-138
URL: http://ijpcp.iums.ac.ir/article-1-2033-fa.html
1- دانشگاه علوم پزشکی تهران، مرکز سلامت روان جامعهنگر ، zahranoee@gmail.com
2- دانشگاه علوم پزشکی تهران، مؤسسه ملی تحقیقات سلامت
3- دانشگاه علوم پزشکی تهران، بیمارستان روزبه
4- دانشگاه علوم پزشکی تهران، مرکز تحقیقات ایدز ایران، پژوهشکده کاهش رفتارهای پرخطر
5- دانشگاه علوم پزشکی تهران ، مرکز سلامت روان جامعهنگر
چکیده: (8323 مشاهده)
هدف: هدف پژوهش حاضر ارزیابی واکنش و رضایت بیماران روانپزشکی مراکز سلامت روان جامعهنگر از نقش رابط درمان و پیگیریهای تلفنی در مدل درمانی مراقبت مشارکتی بود. روش: در این پژوهش توصیفی، از میان 991 بیمار شناساییشده در مراکز سلامت روان جامعهنگر منطقه 16 تهران، از بهمن 1389 تا فروردین 1391، تعداد 131 نفر بهصورت تصادفی ساده انتخاب شدند و در مورد رضایت از شیوه برخورد و ارائه خدمات رابط درمان مورد بررسی قرار گرفتند. بررسیها بهصورت تلفنی و بهوسیله روانشناس انجام شد. تحلیل یافتهها به روش آمار توصیفی انجام شد. یافتهها: از پیگیریهای انجامشده، 6/75 درصد آزمودنیها به تلفن رابط درمان پاسخ دادند و از این افراد 6/94 درصد از تماسهای تلفنی و نقش رابط درمان رضایت داشتند. نتیجهگیری: رابط درمان میتواند پذیرش و رضایت بیماران از فرایند درمان را افزایش دهد.
نوع مطالعه:
پژوهشي اصيل |
موضوع مقاله:
روانپزشکی و روانشناسی دریافت: 1392/10/7 | پذیرش: 1392/10/7 | انتشار: 1392/10/7