دوره 6، شماره 2 و 3 - ( پاييز و زمستان 1379 )                   جلد 6 شماره 2 و 3 صفحات 37-32 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Alaghband-Rad J, Moemeni F. The Association Between Attention-Deficit Hyperactivity Disorder (ADHD) and Learning Disorder in Boys Aged 7-12 Years Old.. IJPCP 2000; 6 (2 and 3) :32-37
URL: http://ijpcp.iums.ac.ir/article-1-1834-fa.html
علاقبندراد جواد، مومنی فرزاد. ارتباط اختلال بیش فعالی همراه با نقص توجه با اختلال یادگیری‏ در پسران 12-7 ساله. مجله روانپزشكي و روانشناسي باليني ايران. 1379; 6 (2 و 3) :32-37

URL: http://ijpcp.iums.ac.ir/article-1-1834-fa.html


1- رئیس بخش روانپزشکی کودک و نوجوان بیمارستان روزبه
2- بیمارستان روزبه
چکیده:   (12479 مشاهده)

هدف: اختلال بیش فعالی همراه با نقص توجه و ناتوانی یادگیری از مهمترین اختلالهای روانپزشکی کودکان می‏باشند و در بسیاری از موارد با هم در بیمار دیده می‏شوند. این پژوهش به منظور بررسی رابطه میان اختلال بیش فعالی همراه با نقص توجه و اختلال یادگیری انجام شده است. روش: 30 کودک پسر مبتلا به اختلال بیش فعالی همراه با نقص توجه که‏ بیماری در آنها توسط متخصص روانپزشکی کودکان بر اساس معیارهای DSM-IV تشخیص داده شده بود و 30 کودک سالم‏ که از نظر ویژگیهای فرهنگی- اقتصادی و سن با کودکان گروه بیمار همسان بودند مورد بررسی قرار گرفتند و با یکدیگر مقایسه‏ شدند. از مقیاس والدین کانرز به عنوان بهترین ابزار درجه‏بندی شده قابل دسترس برای سنجش اختلال یادگیری استفاده‏ شد. داده‏های پژوهش به کمک روشهای آماری توصیفی و آزمون آماری t مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است. یافته‏ها: یافته‏های پژوهش نشان دادند که 13 نفر از کودکان مبتلا به اختلال بیش فعالی همراه با نقص توجه (3/43%) و 3 نفر از کودکان عادی (96/9%) مبتلا به اختلال یادگیری بودند و تفاوت دو گروه از نظر ابتلا به اختلال یادگیری معنی‏دار بود.

متن کامل [PDF 2242 kb]   (4973 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي اصيل | موضوع مقاله: روانپزشکی و روانشناسی
دریافت: 1391/11/2 | انتشار: 1379/9/25

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به مجله روانپزشکی و روانشناسی بالینی ایران می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2024 CC BY-NC 4.0 | Iranian Journal of Psychiatry and Clinical Psychology

Designed & Developed by : Yektaweb