به منظور بررسی عوامل شناختی، هوش، عاطفی و شخصیتی دانشجویان و میزان یادگیری و عملکرد تحصیلی آنان 1102 (285 زن و 817 مرد) نفر از پذیرفته شدگان سال تحصیلی 73-1372 چهار دانشکده علوم، فنی، هنرها و ادبیات دانشگاه تهران با اجرای آزمون SCL-90-R و پرسشنامه بررسی وضع تحصیلی مورد مقایسه قرار گرفتند. نتایج نشان داد که تفاوت میانگین نمره کتبی دیپلم دانشجویان پذیرفته شده در سهمیههای مختلف از نظر آماری معنی دار است. در نمره کل آزمون بین دانشجویان تهرانی و شهرستانی، زن و مرد، همچنین دانشجویان پذیرفته شده در چهار دانشکده و در سهمیههای مختلف تفاوت معنی داری بدست نیامد. البته در برخی از ابعادآزمون تفاوتهایی مشاهده شد که نتایج آن به همراه سایر یافتهها مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.
بازنشر اطلاعات | |
این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است. |