اسدالهی قربانعلی، موسوی سید غفور، یادکارفر قاسم، یعقوبی محمد. بررسی میزان همبستگی نگرش نسبت به خود در دانش آموزان دبیرستانی با نگرش آنها نسبت به والدین، آموزگاران و تحصیل (اصفهان، 72-1371). مجله روانپزشكي و روانشناسي باليني ايران. 1373; 1 (2 و 3) :63-67
URL: http://ijpcp.iums.ac.ir/article-1-1656-fa.html
1- دانشگاه علوم پزشکی اصفهان
2- دانشگاه پزشکی اصفهان
چکیده: (12281 مشاهده)
با استفاده از یک مقیاس افتراق معنایی، نگرش 280 تن از دانش آموزان سال سوم تجربی (دختر و پسر) شهر اصفهان نسبت به خود پدر و مادر و آ«وزگاران در 15 محور، و نسبت به تحصیل در 4 محور مورد بررسی قرار گرفت. نتایج پژوهش با استفاده از مدل رگرسیون خطی چندگانه و ضریب همبستگی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج نشان داد که بین نگرش دانش آموزان نسبت به خودبا نگرش انها نسبت به تحصیل همبستگی مثبت وجوددارد. همچنین بین نگرش دانش آموزان نسبت به خود با نگرش آنها نسبت به والدین و آموزگاران همبستگی مثبت وجودداشته است.
نوع مطالعه:
پژوهشي اصيل |
موضوع مقاله:
روانپزشکی و روانشناسی دریافت: 1391/9/19 | انتشار: 1373/9/24