دوره 18، شماره 1 - ( بهار 1391 )                   جلد 18 شماره 1 صفحات 12-3 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Aghaie E, Abedi A, Jamali Paghale S. Meta-analysis of the Effectiveness of Cognitive-Behavior Interventions . IJPCP 2012; 18 (1) :3-12
URL: http://ijpcp.iums.ac.ir/article-1-1507-fa.html
آقائی الهام، عابدی احمد، جمالی پاقلعه سمیه. فراتحلیل اثربخشی مداخلات شناختی- رفتاری در کاهش اضطراب امتحان در ایران . مجله روانپزشكي و روانشناسي باليني ايران. 1391; 18 (1) :3-12

URL: http://ijpcp.iums.ac.ir/article-1-1507-fa.html


1- دانشگاه اصفهان ، elhamaghaie89@gmail.com
2- دانشگاه اصفهان
چکیده:   (13281 مشاهده)

هدف: هدف فراتحلیل حاضر بررسی میزان اثربخشی مداخلات شناختی- رفتاری بر کاهش اضطراب امتحان در ایران بود. روش: 23 پژوهش مورد قبول از نظر روش­شناختی، فراتحلیل شدند. گردآوری داده­ها با کاربرد سیاهه تحلیل محتوا انجام شد. اندازه اثر هر پژوهش به­صورت دستی محاسبه شد. یافته‌ها: اندازه اثر مداخلات شناختی- رفتاری برای نشانه‌های اضطراب امتحان، 66/2 (001/0≥p) و هماهنگ با جدول کوهن، بالا بود. نتیجه­گیری: مداخلات شناختی- رفتاری، درمانی مناسب برای اضطراب امتحان است.

متن کامل [PDF 389 kb]   (6549 دریافت)    
نوع مطالعه: فراتحليل | موضوع مقاله: روانپزشکی و روانشناسی
دریافت: 1391/4/19 | انتشار: 1391/4/25

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به مجله روانپزشکی و روانشناسی بالینی ایران می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2024 CC BY-NC 4.0 | Iranian Journal of Psychiatry and Clinical Psychology

Designed & Developed by : Yektaweb