مقدمه: پژوهش حاضر با هدف تهیه جدول هنجار برای پرسشنامه شادکامی آکسفورد در دانشجویان دانشگاههای اصفهان انجام شده است.
روش: در این پژوهش 727 نفر از دانشجویان دانشگاههای اصفهان به روش نمونهگیری تصادفی- طبقهای انتخاب شده، با پرسشنامه شادکامی آکسفورد بررسی شدند. دادهها بهکمک روشهای آمار توصیفی و رسم نمودار ارایه شدند.
یافتهها: نمرههای بهدست آمده به رتبه درصدی، Z و T تبدیل شده، سپس جدول هنجار درصدی و استاندارد برای دانشجویان تهیه گردید.
نتیجهگیری: پرسشنامه شادکامی آکسفورد از روایی و پایایی مناسبی برخوردار است و برای سنجش شادکامی دانشجویان سودمند است.
بازنشر اطلاعات | |
این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است. |