AU - Sharifi, Ali Akbar AU - Davari, Roghieh TI - Comparison of the Effect of Three Methods of Creativity Development in Second Grade Guidance School Students PT - JOURNAL ARTICLE TA - ijpcp JN - ijpcp VO - 15 VI - 1 IP - 1 4099 - http://ijpcp.iums.ac.ir/article-1-665-fa.html 4100 - http://ijpcp.iums.ac.ir/article-1-665-fa.pdf SO - ijpcp 1 AB  - چکیدههدف:اینپژوهشباهدفبررسیومقایسهتأثیرسهروشپرورشخلاقیت(بارشفکری،ارتباطاجباری و سینکتیکس) بر افزایش خلاقیت دانش‌آموزان پایه دوم مدارس راهنمایی شهرکرد انجام گردید. روش: این پژوهش آزمایشی، از نوع پیش‌آزمون- پس‌آزمون با گروه گواه بود. برای اندازه‌گیری متغیر وابسته یعنی خلاقیت، آزمون‌های تفکر خلاق تورنس (فرم ب) به‌کار برده شد. در این پژوهش 80 نفر دانش‌آموز دوم راهنمایی (40 دختر و 40 پسر) به‌صورت تصادفی نمونه‌گیری و در چهار گروه 10 نفره (بارش فکری، ارتباط اجباری، سینکتیکس و گواه) جای داده شدند. یافته‌ها: یافته‌ها تفاوت میان نمرات پیش‌آزمون و پس‌آزمون همه گروه‌ها به‌جز گروه گواه را معنی‌دار نشان دادند (گروه بارش فکری 05/0p CP - IRAN IN - Shahrekord Azad University, km. 2 Saman road, Shahrekord, Iran, IR. Fax: +98381-4421629 LG - eng PB - ijpcp PG - 57 PT - Original Research YR - 2009