مقاله علمی کوتاه
چکیده
مقدمه:این پژوهش با هدف بررسی تأثیر آموزش مهارت حل مسأله بر کاهش پرخاشگری دختران دانشآموز انجام شده است.
روش:این بررسی بر روی 120 دانشآموز دختر دوم دبیرستان در دو گروه آزمایشی و دو گروه گواه (هر گروه 30 نفر) با بهرهگیری از آزمون تفکر منظم و معطوف به هدف، مقیاس انحراف شخصیت و یک پرسشنامه ویژگیهای جمعیتشناختی اجرا شد. دو گروه آزمایشی طی 10 جلسه در مدت دو ماه از آموزش مهارت حل مسأله برخوردار شدند. دادههای پژوهش بهکمک تحلیل واریانس و آزمون آماری t تحلیل گردیدند.
یافتهها:نتایج نشان داد که میانگین نمرههای پرخاشگری پسآزمون گروه اول آزمایشی نسبت به میانگین نمرههای پیشآزمون همان گروه کاهش یافته است. همچنین کاهش آشکاری بین واریانس گروههای اول و دوم پس از آموزش گروههای گواه دیده شد.
نتیجهگیری: آموزش مهارت حل مسأله، پرخاشگری دختران را کاهش میدهد.
بازنشر اطلاعات | |
![]() |
این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است. |