دوره 19، شماره 2 - ( تابستان 1392 )                   جلد 19 شماره 2 صفحات 138-134 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


1- دانشگاه علوم پزشکی تهران، مرکز سلامت روان جامعه‌نگر ، zahranoee@gmail.com
2- دانشگاه علوم پزشکی تهران، مؤسسه ملی تحقیقات سلامت
3- دانشگاه علوم پزشکی تهران، بیمارستان روزبه
4- دانشگاه علوم پزشکی تهران، مرکز تحقیقات ایدز ایران، پژوهشکده کاهش رفتارهای پرخطر
5- دانشگاه علوم پزشکی تهران ، مرکز سلامت روان جامعه‌نگر
چکیده:   (8741 مشاهده)
هدف: هدف پژوهش حاضر ارزیابی واکنش و رضایت بیماران روانپزشکی مراکز سلامت روان جامعه‌نگر از نقش رابط درمان و پی‌گیری‌های تلفنی در مدل درمانی مراقبت مشارکتی بود. روش: در این پژوهش توصیفی، از میان 991 بیمار شناسایی‌شده در مراکز سلامت روان جامعه‌نگر منطقه 16 تهران، از بهمن 1389 تا فروردین 1391، تعداد 131 نفر به‌صورت تصادفی ساده انتخاب شدند و در مورد رضایت از شیوه برخورد و ارائه خدمات رابط درمان مورد بررسی قرار گرفتند. بررسی‌ها به‌صورت تلفنی و به‌وسیله روان‌شناس انجام شد. تحلیل یافته‌ها به روش آمار توصیفی انجام شد. یافته‌ها: از پی‌گیری‌های انجام‌شده، 6/75 درصد آزمودنی‌ها به تلفن رابط درمان پاسخ دادند و از این افراد 6/94 درصد از تماس‌های تلفنی و نقش رابط درمان رضایت داشتند. نتیجه‌گیری: رابط درمان می‌تواند پذیرش و رضایت بیماران از فرایند درمان را افزایش دهد.
متن کامل [PDF 112 kb]   (2452 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي اصيل | موضوع مقاله: روانپزشکی و روانشناسی
دریافت: 1392/10/7 | پذیرش: 1392/10/7 | انتشار: 1392/10/7

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.