دانشگاه شهید بهشتی
چکیده: (13223 مشاهده)
این پژوهش به منظور بررسی میزان روایی مقیاس اندازه یگری کیت کنرز در زمینه ارزیابی اختلال کاهش توجه همراه با بیش فعالی در کودکان سالهای دوم تا سوم دبستانهای پسرانه شهر تهران (12-7 سال) انجام گردیده است. آزمودنیها (72=N) بطور تصادفی از میان کودکان عادی دبستانها و کودکان استثنایی مراکز روانپزشکی نواحی مختلف تهران برگزیده شدند. برای 36 پسر دبستانی گروه آزمایشی از نظر بالینی براساس معیار DSM III-R ، تشخیص اختلال کاهش توجه مطرح شده بود. گروه گواه (36=n) ازمیان 72 نفر که بیشترین شرایط هماهنگ باگروه کنترل را داشتند انتخاب گردیدند. ابزار پژوهش شامل مشاهده رفتار، مصاحبه و پرسشنامه مربوط به شرایط اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی بود. اطلاعات بدست آمده با استفاده از آزمون t مستقل و ضریب همبستگی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. یافتههای این پژوهش نشان داد که مقیاس اندازهگیری کنرز میتواند اختلال کاهش توجه کودکان پسر دبستانی شهر تهران را اندازهگیری نماید.
نوع مطالعه:
پژوهشي اصيل |
موضوع مقاله:
روانپزشکی و روانشناسی دریافت: 1391/9/19 | انتشار: 1373/9/24