دوره 16، شماره 3 - ( پاييز 1389 )                   جلد 16 شماره 3 صفحات 261-257 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Nadi Sakhvidi M, Malek A, Abedi H, Ranjbar F. Experience of Stressful Daily Life Events of School-age Children: A Qualitative Study. IJPCP 2010; 16 (3) :257-261
URL: http://ijpcp.iums.ac.ir/article-1-1091-fa.html
نادی سخویدی محمد، مالک ایوب، عابدی حیدرعلی، رنجبر فاطمه. رویدادهای تنش‌زای کودکان سن دبستان: یک بررسی کیفی . مجله روانپزشكي و روانشناسي باليني ايران. 1389; 16 (3) :257-261

URL: http://ijpcp.iums.ac.ir/article-1-1091-fa.html


1- ، E-mail: drnadis@yahoo.com
چکیده:   (13405 مشاهده)

چکیده

هدف: شناخت ماهیت و انواع رویدادهای تنش‌زای زندگی کودکان دبستانی. روش: در این پزوهش کیفی با استفاده از روش مصاحبه باز، روایتِ 29 کودک دبستانی شهر تبریز از رویدادهای تنش‌زای زندگی ضبط و بررسی شد. یافته­ها: 223 رویداد تنش‌زای برگرفته از مصاحبه­ها در 17 طبقه اصلی جای داده شد و در نهایت چهار موضوع کلی برای این طبقات در نظر گرفته شد: تأمین‌نشدن نیازها، از‌دست‌دادن‌ها، رویدادهای تهدیدکننده و رویدادهای تحریک­کننده عواطف. نتیجه‌گیری: طبقه­بندی به­دست­آمده از این پژوهش با دیگر طبقه‌بندی‌ها مشابه بوده، رویدادهای تنش‌زای دوران کودکی به دلیل مرحله­ رشدی و سطح شناختی آنها تا حدودی با رویدادهای تنش‌زای دوران بزرگسالی متفاوت است.

متن کامل [PDF 210 kb]   (4311 دریافت)    
نوع مطالعه: علمي كوتاه | موضوع مقاله: روانپزشکی و روانشناسی
دریافت: 1389/8/22 | انتشار: 1389/8/24

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به مجله روانپزشکی و روانشناسی بالینی ایران می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2024 CC BY-NC 4.0 | Iranian Journal of Psychiatry and Clinical Psychology

Designed & Developed by : Yektaweb