چکیده
هدف: شناخت ماهیت و انواع رویدادهای تنشزای زندگی کودکان دبستانی. روش: در این پزوهش کیفی با استفاده از روش مصاحبه باز، روایتِ 29 کودک دبستانی شهر تبریز از رویدادهای تنشزای زندگی ضبط و بررسی شد. یافتهها: 223 رویداد تنشزای برگرفته از مصاحبهها در 17 طبقه اصلی جای داده شد و در نهایت چهار موضوع کلی برای این طبقات در نظر گرفته شد: تأمیننشدن نیازها، ازدستدادنها، رویدادهای تهدیدکننده و رویدادهای تحریککننده عواطف. نتیجهگیری: طبقهبندی بهدستآمده از این پژوهش با دیگر طبقهبندیها مشابه بوده، رویدادهای تنشزای دوران کودکی به دلیل مرحله رشدی و سطح شناختی آنها تا حدودی با رویدادهای تنشزای دوران بزرگسالی متفاوت است.
بازنشر اطلاعات | |
این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است. |