%0 Journal Article %A Fazaie, Samira %A Ashayeri, Hassan %T The Impact of Music Education on 7-9-Year-Old Children’s Creativity in Tehran %J Iranian Journal of Psychiatry and Clinical Psychology %V 24 %N 1 %U http://ijpcp.iums.ac.ir/article-1-2664-fa.html %R 10.29252/nirp.ijpcp.24.1.16 %D 2018 %K Music teaching, Creativity, Children, %X اهداف هدف از این پژوهش، بررسی تأثیر آموزش موسیقی بر خلاقیت کودکان 7 تا 9 ساله شهر تهران است. مواد و روش ها این پژوهش مطالعه‌ای نیمه‌آزمایشی با طرح پیش‌آزمون و پس‌آزمون با گروه کنترل است. جامعه آماری پژوهش شامل همه کودکان 7 تا 9 ساله دبستان‌های منطقه 20 شهر تهران بود. روش نمونه‌گیری در این پژوهش، در دسترس بود. تعداد نمونه‌ها 20 نفر بود و به صورت تصادفی 10 نفر برای گروه آزمایش و 10 نفر برای گروه کنترل انتخاب شدند. جمع‌آوری داده‌ها بر اساس پرسش‌نامه خلاقیت تورنس و آزمون هوشی وکسلر 4 انجام شد. تجزیه‌وتحلیل اطلاعات به‌دست‌آمده نیز با استفاده از نسخه 22 نرم‌افزار ‌SPSS و در دو بخش توصیفی و استنباطی و با بهره‌گیری از آزمون‌های تی ‌دو نمونه مستقل و تحلیل کوواریانس انجام شد. یافته ها نتایج به‌دست‌آمده نشان داد آموزش موسیقی تأثیر معناداری بر مؤلفه‌های خلاقیت کودکان دارد. نتیجه گیری آموزش موسیقی می‌تواند ابزاری مؤثر در توسعه خلاقیت کودکان باشد. %> http://ijpcp.iums.ac.ir/article-1-2664-fa.pdf %P 16-29 %& 16 %! The Impact of Music Education on 7-9-Year-Old Children’s Creativity in Tehran %9 Original Research %L A-10-2622-1 %+ Department of Psychology, Faculty of Humanities and Social Sciences, Science and Research Branch, Islamic Azad University, Tehran, Iran. %G eng %@ 1735-4315 %[ 2018