AU - yadegar, fariba TI - PT - JOURNAL ARTICLE TA - ijpcp JN - ijpcp VO - 11 VI - 1 IP - 1 4099 - http://ijpcp.iums.ac.ir/article-1-89-fa.html 4100 - http://ijpcp.iums.ac.ir/article-1-89-fa.pdf SO - ijpcp 1 AB  - مقاله علمی کوتاهچکیدهمقدمه:هدف پژوهش حاضر مقایسه‌ی نگرش ارتباطی کودکان عادی و لکنتی بوده است. روش:بررسی حاضر از نوع توصیفی- مقطعی است. آزمودنی‌های عادی (312 نفر) به‌ روش نمونه‌گیری خوشه‌ای- تصادفی از مدارس ابتدایی و راهنمایی دخترانه و پسرانه‌ی مناطق 3, 4, 6, 9 و 16 آموزش و پرورش تهران انتخاب شدند. آزمودنی‌های لکنتی همه‌ی دانش‌آموزان لکنتی بودند (48 نفر) که در همان مدارس تحصیل می‌کردند. سن آزمودنی‌های پژوهش 15-8 سال بود. نگرش ارتباطی دانش‌آموزان به‌کمک آزمون نگرش ارتباطی (CAT) سنجیده شد.یافته‌ها:یافته‌ها نشان دادند که نمره‌های دو گروه از نظر نگرش ارتباطی تفاوت معنی‌دار دارند و افراد لکنتی بیش از افراد عادی دارای نگرش ارتباطی منفی هستند. در هر گروه، گروه‌های سنی مختلف تفاوت معنی‌داری با یکدیگر نشان ندادند. نتیجه‌گیری:نگرش ارتباطی افراد لکنتی منفی‌تر از افراد عادی است.  CP - IRAN IN - LG - eng PB - ijpcp PG - 100 PT - Original Research YR - 2005