TY - JOUR T1 - Patients Satisfaction of the Role of Case Manager in Community Mental Health Center (CMHC) TT - میزان رضایت بیماران روان‌پزشکی مراکز سلامت روان جامعه‌نگر از نقش رابط درمان JF - ijpcp JO - ijpcp VL - 19 IS - 2 UR - http://ijpcp.iums.ac.ir/article-1-2033-fa.html Y1 - 2013 SP - 134 EP - 138 KW - case manager; patient satisfaction; CMHC; psychiatry N2 - هدف: هدف پژوهش حاضر ارزیابی واکنش و رضایت بیماران روانپزشکی مراکز سلامت روان جامعه‌نگر از نقش رابط درمان و پی‌گیری‌های تلفنی در مدل درمانی مراقبت مشارکتی بود. روش: در این پژوهش توصیفی، از میان 991 بیمار شناسایی‌شده در مراکز سلامت روان جامعه‌نگر منطقه 16 تهران، از بهمن 1389 تا فروردین 1391، تعداد 131 نفر به‌صورت تصادفی ساده انتخاب شدند و در مورد رضایت از شیوه برخورد و ارائه خدمات رابط درمان مورد بررسی قرار گرفتند. بررسی‌ها به‌صورت تلفنی و به‌وسیله روان‌شناس انجام شد. تحلیل یافته‌ها به روش آمار توصیفی انجام شد. یافته‌ها: از پی‌گیری‌های انجام‌شده، 6/75 درصد آزمودنی‌ها به تلفن رابط درمان پاسخ دادند و از این افراد 6/94 درصد از تماس‌های تلفنی و نقش رابط درمان رضایت داشتند. نتیجه‌گیری: رابط درمان می‌تواند پذیرش و رضایت بیماران از فرایند درمان را افزایش دهد. M3 ER -