@ARTICLE{Habibi, author = {Poursharifi, Hamid and Habibi, , Mojtaba and Zarani, Fariba and Ashouri, Ahmad and Hefazi, Mitra and Hajebi, Ahmad and Bolhari, Jafar and }, title = {The Role of Depression, Stress, Happiness and Social Support in dentifying Suicidal Thoughts in Students}, volume = {18}, number = {2}, abstract ={هدف: هدف پژوهش حاضر بررسی میزان پیش­­بینی­کنندگی سازه­های روان­شناختی استرس زندگی، افسردگی، شادکامی و حمایت اجتماعی درباره میزان افکار خودکشی دانشجویان بود. روش­: 1094 دانشجوی دختر و پسر ساکن در خوابگاه­های کوی دانشگاه تهران به مقیاس اندیشه­پردازی خودکشی (SIS)، پرسش‌نامه افسردگی دانشجویان (USDI)، پرسش‌نامه استرس زندگی دانشجویی (SLSI)، مقیاس شادکامی آکسفورد (OHS) و مقیاس حمایت اجتماعی (SS) پاسخ دادند. تجزیه و تحلیل داده­ها با روش همبستگی و رگرسیون انجام شد. یافته­ها: سازه‌های شادکامی، افسردگی، استرس و حمایت اجتماعی توانستند 76 درصد تغییرات افکار خودکشی دانشجویان را تبیین کنند. افسردگی بیشترین مقدار رابطه و قدرت پیش­بینی­کنندگی را در مورد افکار خودکشی داشت. نتیجه­گیری:  سازه افسردگی می­تواند به مثابه یک متغیر پیش­بین کارآمد در شناسایی افکار خودکشی دانشجویان به­حساب آید. }, URL = {http://ijpcp.iums.ac.ir/article-1-1608-fa.html}, eprint = {http://ijpcp.iums.ac.ir/article-1-1608-fa.pdf}, journal = {Iranian Journal of Psychiatry and Clinical Psychology}, doi = {}, year = {2012} }