AU - Nadi Sakhvidi, Mohammad AU - Malek, Ayub AU - Abedi, Heidarali AU - Ranjbar, Fatemeh TI - Experience of Stressful Daily Life Events of School-age Children: A Qualitative Study PT - JOURNAL ARTICLE TA - ijpcp JN - ijpcp VO - 16 VI - 3 IP - 3 4099 - http://ijpcp.iums.ac.ir/article-1-1091-fa.html 4100 - http://ijpcp.iums.ac.ir/article-1-1091-fa.pdf SO - ijpcp 3 AB  - چکیدههدف: شناخت ماهیت و انواع رویدادهای تنش‌زای زندگی کودکان دبستانی. روش: در این پزوهش کیفی با استفاده از روش مصاحبه باز، روایتِ 29 کودک دبستانی شهر تبریز از رویدادهای تنش‌زای زندگی ضبط و بررسی شد. یافته­ها: 223 رویداد تنش‌زای برگرفته از مصاحبه­ها در 17 طبقه اصلی جای داده شد و در نهایت چهار موضوع کلی برای این طبقات در نظر گرفته شد: تأمین‌نشدن نیازها، از‌دست‌دادن‌ها، رویدادهای تهدیدکننده و رویدادهای تحریک­کننده عواطف. نتیجه‌گیری: طبقه­بندی به­دست­آمده از این پژوهش با دیگر طبقه‌بندی‌ها مشابه بوده، رویدادهای تنش‌زای دوران کودکی به دلیل مرحله­ رشدی و سطح شناختی آنها تا حدودی با رویدادهای تنش‌زای دوران بزرگسالی متفاوت است. CP - IRAN IN - LG - eng PB - ijpcp PG - 257 PT - Short Scientific YR - 2010