@ARTICLE{Aguilar-Vafaie, author = {Moghanloo, Mahnaz and Aguilar-Vafaie, Maryam and Shahraray, Mehrnaz and }, title = {The Relationship Between Identity Styles and Religiosity in Students}, volume = {15}, number = {4}, abstract ={هدف: هدف پژوهش توصیفی حاضر، بررسی رابطه سبک‌های هویت مدل برزونسکی و دینداری بود. روش: 359 دانشجو (182 مرد و 177 زن) که با روش نمونه‌گیری تصادفی- طبقه‌ای- چندمرحله‌ای از میان دانشجویان کارشناسی دانشگاه‌های تهران، علوم پزشکی تهران و شهید بهشتی انتخاب شده بودند، به پرسش‌نامه سبک‌های هویت، پرسش‌نامه جهت‌گیری مذهبی اسلامی و مقیاس باورهای پساانتقادی پاسخ دادند. داده‌ها به‌کمک ضریب همبستگی گشتاوری پیرسون و تحلیل رگرسیون گام‌به‌گام تحلیل شدند. یافته‌ها: بیشتر متغیر‌های دینداری دو مقیاس با هویت اطلاعاتی و هنجاری ارتباط مثبت و با هویت نامتمایز/ اجتنابی ارتباط معکوس داشتند. نتایج تحلیل رگرسیون گام‌به‌گام نشان داد که باورها و مناسک توسط دو سبک هویت اطلاعاتی و هنجاری، اخلاق توسط هر سه سبک هویتی، شمول استعلا توسط دو سبک هنجاری و نامتمایز/ اجتنابی (به‌صورت منفی) و پردازش  نمادین مذهب تنها توسط هویت اطلاعاتی قابل پیش‌بینی است. نتیجه‌گیری: ارتباط مثبت بیشتر متغیرهای دینداری با سبک‌های هویت اطلاعاتی و هنجاری و ارتباط معکوس آنها با سبک هویت نامتمایز/ اجتنابی، نشانگر تعلق این متغیرها به یک سازۀ مشترک دینداری است. }, URL = {http://ijpcp.iums.ac.ir/article-1-892-fa.html}, eprint = {http://ijpcp.iums.ac.ir/article-1-892-fa.pdf}, journal = {Iranian Journal of Psychiatry and Clinical Psychology}, doi = {}, year = {2010} }