%0 Journal Article %A Sharifi, Ali Akbar %A Davari, Roghieh %T Comparison of the Effect of Three Methods of Creativity Development in Second Grade Guidance School Students %J Iranian Journal of Psychiatry and Clinical Psychology %V 15 %N 1 %U http://ijpcp.iums.ac.ir/article-1-665-fa.html %R %D 2009 %K creativeness; development; adolescent, %X چکیدههدف:اینپژوهشباهدفبررسیومقایسهتأثیرسهروشپرورشخلاقیت(بارشفکری،ارتباطاجباری و سینکتیکس) بر افزایش خلاقیت دانش‌آموزان پایه دوم مدارس راهنمایی شهرکرد انجام گردید. روش: این پژوهش آزمایشی، از نوع پیش‌آزمون- پس‌آزمون با گروه گواه بود. برای اندازه‌گیری متغیر وابسته یعنی خلاقیت، آزمون‌های تفکر خلاق تورنس (فرم ب) به‌کار برده شد. در این پژوهش 80 نفر دانش‌آموز دوم راهنمایی (40 دختر و 40 پسر) به‌صورت تصادفی نمونه‌گیری و در چهار گروه 10 نفره (بارش فکری، ارتباط اجباری، سینکتیکس و گواه) جای داده شدند. یافته‌ها: یافته‌ها تفاوت میان نمرات پیش‌آزمون و پس‌آزمون همه گروه‌ها به‌جز گروه گواه را معنی‌دار نشان دادند (گروه بارش فکری 05/0p %> http://ijpcp.iums.ac.ir/article-1-665-fa.pdf %P 57-62 %& 57 %! Comparison of the Effect of Three Methods of Creativity Development in Second Grade Guidance School Students %9 Original Research %L A-10-1-336 %+ %G eng %@ 1735-4315 %[ 2009