%0 Journal Article %A Mohammadi, Davoud %A Torabi, Smaeil %A Gharaei, Banafsheh %T The Relationship between Coping Styles and Emotional Intelligence in Students %J Iranian Journal of Psychiatry and Clinical Psychology %V 14 %N 2 %U http://ijpcp.iums.ac.ir/article-1-468-fa.html %R %D 2008 %K coping, emotional, intelligence, students, %X هدف: هدف پژوهش حاضر بررسی تعیین ارتباط  سبک‌های مقابله‏ای با هوش هیجانی در دانش‏آموزان مقطع راهنمایی شهر تهران بود. روش: 420 دانش‏آموز (195 پسر و 225 دختر) از سه منطقه شهر تهران (منطقه‌های یک، شش و 16) و در سه مقطع اول، دوم و سوم راهنمایی که به روش نمونه‌گیری خوشه‌ای- چندمرحله‌ای و تصادفی انتخاب شده بودند، دو پرسش‌نامه راهبردهای مقابله‌ای نوجوانان و هوش هیجانی را تکمیل کردند. داده‌ها به‌کمک ضریب همبستگی و تحلیل رگرسیون تحلیل شدند. یافته‌ها: بین هوش هیجانی و مؤلفه‌های آن با هر یک از سه سبک مقابله‏ای کارآمد، ناکارآمد و رجوع به دیگران (و راهبردهای مقابله‌ای مربوط به این سبک‌ها) ارتباط مثبت معنی‌دار دیده شد (001/0p %> http://ijpcp.iums.ac.ir/article-1-468-fa.pdf %P 176-183 %& 176 %! The Relationship between Coping Styles and Emotional Intelligence in Students %9 Original Research %L A-10-1-296 %+ %G eng %@ 1735-4315 %[ 2008