TY - JOUR T1 - Study of Computer Anxiety in Arak University Students and its Relationship with Computer Self-Efficacy TT - اضطراب رایانه در دانشجویان دانشگاه اراک و رابطه آن با کارآمدی رایانه JF - ijpcp JO - ijpcp VL - 14 IS - 1 UR - http://ijpcp.iums.ac.ir/article-1-420-fa.html Y1 - 2008 SP - 90 EP - 92 KW - computer anxiety KW - computer self-efficacy KW - students N2 - هدف: این پژوهش با هدف بررسی اضطراب رایانه در دانشجویان و رابطه آن با کارآمدی رایانه در دانشگاه اراک انجام شد. روش: این بررسی از نوع توصیفی- پیمایشی است و در آن 370 آزمودنی (123 مرد، 218 زن) که به شیوه خوشه‌ای- تصادفی از رشته‌های مختلف دانشگاه اراک انتخاب شده بودند، ارزیابی شدند. داده‌ها به‌کمک مقیاس رتبه‌بندی اضطراب رایانه و مقیاس کارآمدی رایانه گردآوری شد. برای تحلیل داده‌ها روش‌های آمار توصیفی، آزمون رگرسیون آماری، همبستگی پیرسون و آزمون t به‌کار برده شد. یافته‌ها: دانشجویان دانشگاه اراک از اضطراب رایانه‌  بالاتر از حد خفیف برخوردار بودند. بین کارآمدی رایانه‌ای و اضطراب رایانه رابطه معنی‌دار  به‌دست آمد (01/0p M3 ER -