%0 Journal Article %A Gharraee, Banafshehe %A Mohammadi, Seyed Davoud %A Asgharnejad Farid, Ali Asghar %T The Relationship of Behavioral Disorders and Coping Styles and Strategies in Secondary School Students %J Iranian Journal of Psychiatry and Clinical Psychology %V 14 %N 1 %U http://ijpcp.iums.ac.ir/article-1-413-fa.html %R %D 2008 %K behavioral disorders, coping styles, coping strategies, students, SDQ, %X هدف: هدف پژوهش حاضر بررسی ارتباط اختلال‌های رفتاری، سبک‌‌های مقابله‌ای و راهبردهای مقابله‏ای در دانش‏آموزان مقطع راهنمایی شهر تهران بود. روش: این بررسی از نوع توصیفی و همبستگی بود. 420 دانش‏آموز (195 پسر و 225 دختر) که از سه منطقه شهر تهران (مناطق یک، شش و 16) به‌تصادف انتخاب شده بودند، دو پرسش‌نامه بررسی مشکلات و نقاط قوت و راهبردهای مقابله‌ای نوجوانان را تکمیل کردند. داده‌ها به‌کمک آماره همبستگی و رگرسیون چندگانه تحلیل شدند. یافته‌ها: بین اختلال‌های رفتاری با سبک مقابله‏ کارآمد و سبک مقابله مراجعه به دیگران ارتباط منفی معنی‌دار یافت شد (001/0p %> http://ijpcp.iums.ac.ir/article-1-413-fa.pdf %P 39-45 %& 39 %! The Relationship of Behavioral Disorders and Coping Styles and Strategies in Secondary School Students %9 Original Research %L A-10-1-280 %+ %G eng %@ 1735-4315 %[ 2008