دوره 11، شماره 4 - ( زمستان 1384 )                   جلد 11 شماره 4 صفحات 467-469 | برگشت به فهرست نسخه ها


XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Efficacy of Problem Solving Skills Education for High School Girl Students Aggression Reduction. IJPCP. 2006; 11 (4) :467-469
URL: http://ijpcp.iums.ac.ir/article-1-54-fa.html
بهرامی فاطمه. کارایی آموزش مهارت حل مسأله در کاهش پرخاشگری دختران دانش‌آموز. مجله روانپزشكي و روانشناسي باليني ايران. 1384; 11 (4) :467-469

URL: http://ijpcp.iums.ac.ir/article-1-54-fa.html


، E-mail: ffbahrami@yahoo.com
چکیده:   (6850 مشاهده)

مقاله علمی کوتاه

چکیده

 مقدمه:این پژوهش با هدف بررسی تأثیر آموزش مهارت حل مسأله بر کاهش پرخاشگری دختران دانش‌آموز انجام شده است.

روش‌:این بررسی بر روی 120 دانش‌آموز دختر دوم دبیرستان در دو گروه آزمایشی و دو گروه گواه (هر گروه 30 نفر) با بهره‌گیری از آزمون تفکر منظم و معطوف به هدف، مقیاس انحراف شخصیت و یک پرسش‌نامه ویژگی‌های جمعیت‌شناختی اجرا شد. دو گروه آزمایشی طی 10 جلسه در مدت دو ماه از آموزش مهارت حل مسأله برخوردار شدند. داده‌های پژوهش به‌کمک تحلیل واریانس و آزمون آماری t تحلیل گردیدند.

یافته‌ها:نتایج نشان داد که میانگین نمره‌های پرخاشگری پس‌آزمون گروه اول آزمایشی نسبت به میانگین نمره‌های پیش‌آزمون همان گروه کاهش یافته است. هم‌چنین کاهش آشکاری بین واریانس گروه‌های اول و دوم پس از آموزش گروه‌های گواه دیده شد.  

نتیجه‌گیری: آموزش مهارت حل مسأله، پرخاشگری دختران را کاهش می‌دهد.

 

متن کامل [PDF 155 kb]   (2879 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي اصيل | موضوع مقاله: عمومى
دریافت: ۱۳۸۵/۱۱/۲۹

ارسال پیام به نویسنده مسئول


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به مجله روانپزشکی و روانشناسی بالینی ایران می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2015 All Rights Reserved | Iranian Journal of Psychiatry and Clinical Psychology

Designed & Developed by : Yektaweb