دوره 7، شماره 4 - ( بهار 1381 )                   جلد 7 شماره 4 صفحات 67-72 | برگشت به فهرست نسخه ها


XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Behnia F. A Qualitative Study of Behavioral Disorders in Slow-Learning School Children at Occupational Therapy Clinic. IJPCP. 2002; 7 (4) :67-72
URL: http://ijpcp.iums.ac.ir/article-1-258-fa.html
بهنیا فاطمه. بررسی کیفی اختلال های رفتاری دانش آموزان دیرآموز ارجاعی به کلینیک کاردرمانی. مجله روانپزشكي و روانشناسي باليني ايران. 1381; 7 (4) :67-72

URL: http://ijpcp.iums.ac.ir/article-1-258-fa.html


كارشناس ارشد كاردرماني،
چکیده:   (19691 مشاهده)

چکیده

هدف: مراد از این پژوهش بررسی کیفی  اختلال های رفتاری دانش آموزان دختر دیرآموز بوده است.

روش:  نخست 24 دانش‏آموز دارای اختلال رفتاری که ازسوی آموزگاران به کلینیک کاردرمانی ارجاع شده بودند توسط پرسشنامه رفتاری راتر (فرم آموزگار) مورد سنجش قرارگرفتند. سن آنها بین 8-6 سال بود. برپایه پرسشنامه رفتاری راتر , 18 نفر دارای اختلال رفتاری بودند که  با خانواده‏های آنها و آموزگارانشان نشست‏های گروهی تشکیل گردید. همچنین رفتار دانش‏آموزان در محیط آموزشی مشاهده شد.

یافته‏ها: نشان داد که اختلال رفتاری دانش آموزان دیرآموز بیشتر از نوع وابستگی به مادران در انجام تکالیف درسی و رفتارهای عادتی ( ناخن جویدن , لب مکیدن , جویدن مداد و... ) بود. اختلال در رفتارهای سازگارانه برای کاهش اضطراب ناشی از عدم موفقیت در کسب نمره 20 و پیشرفت تحصیلی در شکلهای گوناگون در این کودکان نیز دیده شد.

نتیجه: اختلالهای رفتاری شایع همراه با دیرآموزی به راحتی با مشاوره با والدین و آموزگاران قابل شناسایی، راهنمایی و درمان است.

متن کامل [PDF 140 kb]   (5024 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي اصيل | موضوع مقاله: عمومى
دریافت: ۱۳۸۶/۸/۱۲

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به مجله روانپزشکی و روانشناسی بالینی ایران می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2015 All Rights Reserved | Iranian Journal of Psychiatry and Clinical Psychology

Designed & Developed by : Yektaweb