دوره 1، شماره 2 و 3 - ( پاييز و زمستان 1373 )                   جلد 1 شماره 2 و 3 صفحات 87-92 | برگشت به فهرست نسخه ها


XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Mojtahed Saleh M. Estimating The Conners Rating Scale Validity in ADHD School Boys. IJPCP. 1994; 1 (2 and 3) :87-92
URL: http://ijpcp.iums.ac.ir/article-1-1659-fa.html
صالح مجتهد منیر. بررسی میزان اختلال کاهش توجه در دانش آموزان پسر دبستانهای شهر تهران براساس مقیاس کنرز. مجله روانپزشكي و روانشناسي باليني ايران. 1373; 1 (2 و 3) :87-92

URL: http://ijpcp.iums.ac.ir/article-1-1659-fa.html


. كارشناس ارشد روانشناسي تربيتي عضو هيئت علمي دانشگاه شهید بهشتی
چکیده:   (8131 مشاهده)
این پژوهش به منظور بررسی میزان روایی مقیاس اندازه یگری کیت کنرز در زمینه ارزیابی اختلال کاهش توجه همراه با بیش فعالی در کودکان سالهای دوم تا سوم دبستانهای پسرانه شهر تهران (12-7 سال) انجام گردیده است. آزمودنیها (72=N) بطور تصادفی از میان کودکان عادی دبستانها و کودکان استثنایی مراکز روانپزشکی نواحی مختلف تهران برگزیده شدند. برای 36 پسر دبستانی گروه آزمایشی از نظر بالینی براساس معیار DSM III-R ، تشخیص اختلال کاهش توجه مطرح شده بود. گروه گواه (36=n) ازمیان 72 نفر که بیشترین شرایط هماهنگ باگروه کنترل را داشتند انتخاب گردیدند. ابزار پژوهش شامل مشاهده رفتار، مصاحبه و پرسشنامه مربوط به شرایط اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی بود. اطلاعات بدست آمده با استفاده از آزمون t مستقل و ضریب همبستگی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. یافته‌های این پژوهش نشان داد که مقیاس اندازه‌گیری کنرز می‌تواند اختلال کاهش توجه کودکان پسر دبستانی شهر تهران را اندازه‌گیری نماید.
متن کامل [PDF 3200 kb]   (1653 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي اصيل | موضوع مقاله: عمومى
دریافت: ۱۳۹۱/۹/۱۹

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به مجله روانپزشکی و روانشناسی بالینی ایران می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2015 All Rights Reserved | Iranian Journal of Psychiatry and Clinical Psychology

Designed & Developed by : Yektaweb