دوره 16، شماره 3 - ( پاييز 1389 )                   جلد 16 شماره 3 صفحات 261-257 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


1- ، E-mail: drnadis@yahoo.com
چکیده:   (13256 مشاهده)

چکیده

هدف: شناخت ماهیت و انواع رویدادهای تنش‌زای زندگی کودکان دبستانی. روش: در این پزوهش کیفی با استفاده از روش مصاحبه باز، روایتِ 29 کودک دبستانی شهر تبریز از رویدادهای تنش‌زای زندگی ضبط و بررسی شد. یافته­ها: 223 رویداد تنش‌زای برگرفته از مصاحبه­ها در 17 طبقه اصلی جای داده شد و در نهایت چهار موضوع کلی برای این طبقات در نظر گرفته شد: تأمین‌نشدن نیازها، از‌دست‌دادن‌ها، رویدادهای تهدیدکننده و رویدادهای تحریک­کننده عواطف. نتیجه‌گیری: طبقه­بندی به­دست­آمده از این پژوهش با دیگر طبقه‌بندی‌ها مشابه بوده، رویدادهای تنش‌زای دوران کودکی به دلیل مرحله­ رشدی و سطح شناختی آنها تا حدودی با رویدادهای تنش‌زای دوران بزرگسالی متفاوت است.

متن کامل [PDF 210 kb]   (4235 دریافت)    
نوع مطالعه: علمي كوتاه | موضوع مقاله: روانپزشکی و روانشناسی
دریافت: 1389/8/22 | انتشار: 1389/8/24

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.